March 9, 2013

Belajar


Assalamualaikum,

parents saya selalu cakap untuk belajar, even though saya dah habis sekolah. Abuya pun ada cakap 'pi belaja sana' walaupun sekarang saya tengah bercuti. Haih. Doesn't make sense. Maybe nak cakap suruh belajar something new kat rumah. Well, nothing to learn. I usually improvise things up. Macam masa beli kek secret recipe. Saya tengok kek dia and makan, of course. Lepas tu saya ada idea lah nak buat camna walaupun sebenarnya bukan resepi yang betul. Asalkan dapat rasa yang sama okey lah kan. So, itu lah cara saya belajar di rumah.

Btw, sejak dua menjak saya berada di rumah ni pun, umi suruh saya masak. Walaupun pada dasarnya saya cume campak segala bahan makanan tu, tapi it comes out well. Mungkin sebab guna msg kut. Entah. I don't really know how to cook, literally. Apa-apa pun, at least I learn something right. Maybe pengalaman kerja tu saya tak dapat. Lesen pun takde. Don't ask why. I just take it simple. The time hasn't come yet.

Cakap pasal time, saya akan menjadi 18 this year. Golongan para adult. Tapi, saya tak rasa I have the thinking of an adult. The word matang didn't occur on me. Maybe sebab jiwa saya masih remaja aww. muntah please. Tapi yang saya tahu, saya akan cuba belajar menggunakan seluruh daya saya, InsyaAllah.

I hate to face the future but I don't want to look back. What choice do I have?

So that's it for today.
wasalam.


No comments: