March 29, 2013

plan for the future




Assalamualaikum,

lama tak hapdate benda blog ni. Adalah saya usha2 blog kawan2 saya, then rasa sayang pulak sebab dorang dah tak bukak blog dorang almost infinity, lama gaklah. Yelah, dah berkecimpuh dalam bidang blog sejak zaman muda, main2 tulis2 dairi bagai, puih. ahaha the hobby didn't last long.

Okay, story hari ini ialah..*drum roll* saya nak pegi overseas. I've made my decision. Atas tunjuk ajar dari my friend. ambui tunjuk ajar. Dia suruh apply tu and this then, tada result XD. Saya pilih Australia or New zealand. Just hope for the opportunity to come and then, I can fly wee. Tapi, nak jadi ceritanya, actually bukan saya nak pun pegi overseas, parents. Tak sampai hati nak patahkan hati mereka. Okay, maybe kadang-kadang tu adalah terkeluar volume yang tinggi bila marah, *rasa bersalah* tapi, betul-betul tak tegarlah tengok mereka mengharap. Serious. Nak nanges rasa.

Mula-mula nak apply tu, memang rasa tak nak amik apa-apa. Pening weh. Nak tulah inilah. Serious, rasa hopeless sangat. But then, Allah bagi petunjuk. Alhamdulillah. Semua jadi senang. Bersyukur sangat. Tapi, manusia kan, dapat nikmat sikit, lalai. Nauzubillah. Saya pun belajar yang rezeki orang lain-lain. Walaupun menuju ke arah yang sama. Itu yang terbaik untuk kita kan~

So, memula masuk pusat persediaan yang orang cakap begitu tough. Haih, bermuscle otak I. Then, kalau berjaya *insyaAllah* boleh terbang weee.

Semoga aku dipertemukan dengan kawan-kawan yang baik, persekitaran yang baik dan jodoh yang baik. *jodoh mat saleh apa salahnya pfft*

that's it. my updation. hehe. no such word exist. Just hope for the best.
Smile

No comments: