October 5, 2014

yang tak datang kali kedua




Assalamualaikum,

Aku nak tulis pasal throwback sebenarnya. Aku teringat tu, aku teringat ni. Aku suka masa aku ketinggalan, kolot, tak kisah apa yang berlaku. Mungkin ada pro cons dia duhhh, tapi aku jadi diri aku masa tu. I didnt have that inspiration of how to dress up, what to love. My only inspiration is myself and my family. And the only thing I'm freaking out is when I didnt get pencil colours. And I actually start to save some money to buy it.

Sejak kecil aku suka jaga barang aku. Aku sayang semua barang aku. Baju aku tak kisah. Tudung aku pakai satu je. yelah pakai sekali sekala. dah insaf kay. Masa tu aku tak kisah. Sepupu aku masa tu pakai fancy, aku nampak macam budak kampung. Bukannya tak mampu, tapi aku memang tak tahu nak pilih. Dulu dorang pandang rendah kat aku. (Bila PMR aku dapat 9A, baru dorang start cakap dengan aku). Aku tak kisah masa tu. Aku suka semua benda yang umi bagi aku. Sebab umi memahami aku and of course la sebab sayang seorang ibu. No doubt.

Umi cakap aku dulu susah nak putus asa. Jatuh basikal banyak kali, tapi dalam satu hari dah boleh kayuh (tak tahula benda tu biasa je tapi bagi aku hebatla). Umi suruh aku jagakan abang dan adik aku masa kat sekolah hira'. Aku pun angkuh dulu sebab macam bijak sikitla. Umi selalu marah and as usual, ego wins. Aku sedar la sekarang, dan menyesal. Aku dulu takde kawan. Kawan aku semua banyak cakap so dorang tak suka aku, aku pun tak suka dorang. Bukan la tak suka tapi tak ngam la.

Bila dah besar aku sedar semua ni. Aku dah besar. Hidup aku dah berubah 360 degree. Aku dah belajar kat tempat baru, duduk kat rumah baru, kawan-kawan baru. Aku jadi makin benci dengan semua orang. Most. Bila dorang lebihkan rupa dari hati. Lebihkan bicara dari isi. Saling berlawan siapa lagi hebat. And the worst part of it, I'm becoming one of them. hmm not anymore.

I've been facing so many plastic people. Kadang-kadang tu rasa unfair. Tapi aku pikir balik. Aku bersyukur sangat, Allah tak jadikan aku rapat dengan propylene asal dari debu tanah.

Housemates, kawan aku sekarang, kawan sekolah aku, and nikmat yang paling aku sanjung tak kisahla beribu kali tersalah bicara, beribu kali berperang lidah, family aku akan ada dengan aku. I shall cherish every moment as this will not last forever. nangis.

19 tahun, baru aku sedar. At least aku sedar. Betapa bertuahnya jasad aku.


No comments: