November 19, 2013

A piece




Saya rasa makin lama saya makin jauh dengan Allah. Kalau nak dibandingkan dengan orang lain, astaghfirullah, memang hina sangat saya ni. Kalau nak dibandingkan saya yang dulu pun memang jauh nak kejar jugak. Saya sedih sebenarnya. Tapi akhirnya, saya jadi macam ni jugak. Benda yang sama berlaku.

Orang yang baru kenal saya selalu pandang saya baik. Mungkin sebab Allah melindungi aib saya, kalau tak, saya mungkin sehina-hina manusia. Mungkin mereka cuma bersangka baik. Mungkin juga ia cuma bahagian buruk dalam hidup saya yang mampu orang terima. 

Saya  macam ni jadi saya selalu cakap kat orang lain. Jangan perlekehkan orang cuma sebab cara mereka berdosa berbeza dengan kita. Mungkin pada hembusan terakhir mereka memperoleh peluang bermakna. Peluang untuk merasa bahagia selamanya. Tapi manusia lain, apa kisah. sigh. Just because their life sucks, they tend to make others too. Saya berdosa anda berdosa. Kita sama, kan?

Jadi berbalik kepada cerita asal, saya berdoa supaya saya dapat hidayah. Somehow or someway. Please please, pray for me. A pray from a sahabat to his sahabat without him knowing, itu anak-anak, doa yang mustajab. thank you.

:'(