April 9, 2014

Her


Assalamualaikum,

Cerita hari ni. Saya pergi rumah aisyah. Let me tell ya bout her. Dia ni kawan dengan saya sejak sekolah rendah. Darjah 6 baru saya start rapat dengan dia. Kitorang pindah kelas pertama sama-sama. Tapi, dia turun balik. Sedih gila masa tu. Lepas tu, dia masuk sekolah menengah sama dengan saya. SMK sek 7. Tak expect pun. Kelas sama. Apa lagi? satu geng lah. Dua tahun sama kelas. What do you expect? Tapi lepas tu dia kena tukar sekolah. Negeri sembilan. Masa tu memang serius susah nak jumpa. Walaupun dia duduk seksyen 8 dan saya duduk kat seksyen u12. Boleh dikira kitorang ni jiran gak. Tapi, tanpa izin Allah, memang tak jumpa. Masa tu lah saya tak free, masa tu lah dia tak free, masa tu lah takde transport, masa tu lah hujan, sakit dan sebagainya.

hai!
Tapi, saya jumpa dia tadi. Yeay! (menari) Mula-mula cakap nak cycling kat luar camtu, jalan-jalan. Tapi, abang aisyah tak bagi. Jadi kitorang duduk rumah je. But hey, best okay. Nak pergi rumah dia pun macam nak tercabut lutut. Saya muntah tengah jalan sebab badan terkejut. Tak warm up. Salah diri jugak sebab tak estimate jauh dia. Bila cycle baru perasaan betapa jauhnya rumah dia tu. (flip table) sampai tu, kitorang cerita sampai pukul berapa entah. Then tengok tv. Cerita lagi. Solat. Makan. Balik.

We have a quality time there. Face to face conversation. No activities. Just that. Best. My way to have fun.

Balik pulak satu hal. Saya kena tamparan hebat masa datang jadi saya call umi. "umi, can you fetch me at aisyah's?" "okay". Then apparently, there's someone else in the car. So the car didn't fit for the bicycle. Last-last, saya bagitahu umi "takpelah umi, saya balik sendiri" "la, okay" I dont know what umi's thinking, because somehow she should know such thing would happen. Mungkin sebab umi lupa kut. Dengan sedihnya saya pun naik basikal balik. Tapi masa tu cuaca mendung. Tak terik sebab masa tu pukul 3. Thank God. Saya pun cycle balik. Cycle balik tak rasa penat sangatlah. Tapi, predictable, sampai rumah, tumbang. Haha. 2 jam tak sedar. LOL

Apa-apa pun, saya rasa penat lelah saya tu worth it. Moga pertemuan kami hari ni dipenuhi keberkatan. InsyaAllah. And dia plan nak ke mesir. So I wish all the best for her. Amin.

That's it.
wasalam.
xoxo.


No comments: