April 8, 2014

them


Assalamualaikum,

sempena pengakhiran saya dalam asasi 2013/2014, saya nak buat post ni. Saya dedikasikan ini semua kepada orang-orang yang teristimewa. Yang buat hari duka jadi sebaliknya. Hilangkan stress dan selesaikan masalah. Although not even solving it, well at least they were there when I need them. Walaupun cuma sebentar. Memang tak sempat buat banyak benda pun, tapi the memories are worthless. xoxo


Now this is what I'm talking about. R2307. This is my housemates. From the right, Azraa, Athirah, Maz, Nabilah, Wani, Yana, me :D , Allysha.

Azraa:
A sweet girl who I respect the most. The way she handle things professionally, the way she thinks about others, the way she interact with people. Maybe because of that people mistakenly thought she's one of akak degree. I would if I didn't know her. Mature I'll say. She always listen to my stories. She also have this kind of self confidence that I envy much. Ada satu hari tu, kitorang makan cendol. Termanis sangat masa tu and ais dia semua cair. Dia minta ais tu. Neglecting what the cendol man would say. Hahaha. Made my day. 

Athirah:
Dia ni pulak budak bijak. Dia hafal nota bio tu. What do you expect? Rajin, of course. Tabiat dia adalah bukak laptop dia, ngadap. Bukan macam orang-orang biasa ni, lagha. Dia explore. News, isu semasa, ceramah, info and etc. And then, dia akan share dekat kitorang. Best gila bila ada dia sebab saya bukan jenis yang membaca, so bila ada dia, I dont have too. LOL. We gather around and share each others stories. How I missed everything :'( And lagi satu dia ni suka betul dengan nasi. Portion nasi dia 2 kali ganda kitorang punya. or maybe 3 times. Amazed. 

Maz:
nahh. this girl is my long-lost twin. Ironinya, kitorang ada citarasa yang sama. Mostly on food. Makanan, silalah tanya dia. Semua dia dah makan. Even how she eat the food, tak suka dengan sup cenggitu. Sama dengan saya. Suka tiru saya xD And and not to forget, dia pun ada 5 orang adik beradik, 4 perempuan, sorang laki-anak ketiga, dia anak keempat. See. Ni sama betul dah ni. Dia comel, ala-ala tomboy tapi kalau kenal dia baru nampak dia perempuan. haha. Satu benda dia tak suka, cakap pasal exam yang dah lepas, markah. Saya selalu bayangkan dia marah sebab dia ada muka takde emosi. Marah tak happy mungkin. Entah. LOL. 

Nabilah:
Kawan saya yang peramah. She can act like she knows everyone a long time ago. Makes everyone comfortable. Masalah dia, lack of self-confidence. Dia selalu cakap kurang tu lah inilah, but I think she is fine with what she already have. Mungkin sebab ramai orang cakap pasal tinggi dia, and dia dikelilingi oleh ramai budak tinggi. Mungkin sebab tu. Dia suka dengar tips, petua semua. Dia suka bukak smartphone dia and gelak, cakap sorang-sorang. Sampai semua pikir dia tengah cakap dengan kitorang, but then dia cakap takdelah. Dah biasa dah. sedih en dengar? huhu

Wani:
Now, she's that girl who I called perempuan idaman ramai. Muka flawless gitu, putih. Suara dia pun lembut, sedap. Even right after exam, ada orang confessed. LOL. Pandai pun boleh tahan. Sem 1 dulu dia ajar kitorang. Tapi sem 2 Idk, somehow or rather, she's out of track, how would I say it, macam tak ajar kitorang dahlah. Dia punya pandai en, banyak gila tawaran dia dapat. Dia tolak. Mungkin sebab jodoh dia memang kat Palam hehe. And recently, dia dapat tawaran dwi-ijazah. (dua degree in a go) Gila en? itulah dia, gila. haha kidding kidding. Dia genius. Belajar nya sikit, kacau orang banyak lah. haih jelez.

Yana:
Ini pulak budak comel. Serius comel gila dia ni. Cara dia macam budak kecik. Cuma tinggi jelah. Eh, rendah lah dari saya. Dia ni suka share stories dengan saya, saya pun share jugak saya punya lah. Menyebabkan dia kenal ramai orang, yang saya ceritakanlah. And that's how I know, people are unpredictable. Saya amazed dengan dia. She's a determinant girl. When she said that, don't argue. A shy girl. And indirectly, she resembles my younger sister. Somehow, I don't know where, but she is. Dia ni pun tak suka share markah dia. Humpph. Baru-baru ni ada banyak musibah menimpa. Saya cuma doakan dia je. InsyaAllah dia memang seorang yang kuat. 

Allysha:
Ha, ni dia kena highlight sikit. Dia nilah room mate saya. Tapi, dia setiap minggu balik. Hmm. Biarkan saya cakap dengan dinding. Dia ni has a very good sense of humour, more like sarcasm. But it comes out well. I'll remember her egg face. Only she can do it, because she invented it. daaa~ And I can laugh just by looking at her. Dia ni popular, insta, twitter. Quite a stalker. Randomly. An organise person. I would show you her closet, but that's private. She brings everything, it almost the whole house. But. hear this out. This is only for the sake of the whole house. Baik en dia? Dia kan selalu balik, so almost setiap kali balik palam, dia bawak balik barang. I'll remember her beloved sausage too. Sometimes she shared her problem. Maybe I didn't solve it, she just need time. We argued. We aren't in the same team, and we were against each other like every time. Sometimes I'm angry but nahhh, that's how she is. Apa susah, kenakan dia balik. wahaha. Semua macam belah saya, most of the time, bukan sebab apa, reaksi dia buat semua suka. Kitorang jarang ada sakit hati, even ada pun, rasa macam hilang camtu je. Pelik en. Pada pendapat sayalah. Tapi, ada pernah dia merajuk dengan saya. Satu kali jelah. Salah saya, memang salah saya. A massive sincere sorry from me.


Banyak lagi lah kalau nak di senaraikan. Kalau nak ceritakan betapa kompleksnya manusia ni, memang infiniti lah jawabnya. All the flaws maybe shown once you're comfortable with people. I can accept theirs flaws, hope they accept mine. Saya minta maaf dari lubuk jantung saya atas segala kesalahan saya. You always see my flaws. Orang cakap kalau nak kenal orang, duduk, musafir dengan dia. And now, you know me. Hmm. Thanks a lot for everything. The pizzas, kfcs, coolblog, cameras, smartphones, ipad, games, everything. big love for you alls.

xoxo
wasalam


No comments: