April 13, 2014

Loading...




Assalamualaikum,

Korang semua pernah tak terpikir satu senarai. Macam wishlis or what-to-do list. I have those and tend to share them. haha. Maybe someday you can take it as your wishlist too. And feel the joy of success in something, even how crazy it is.

1. Show nothing.
Sejak berkumpul dengan orang ni, saya sedar betapa manisnya nikmat kaya tu. Dapat beli tu, ni. Materialistik. Tapi, bila fikir balik, semua benda ni tah pape. Bayangkan kita nak impress orang dengan barang kita. Gosh. So this is my wishlist. Saya nak tunjuk saya ni takde apa-apa. The one who thinks I'm just fabulous that way, mungkin kawan yang saya cuba cari. Cukuplah apa yang saya ada.

2. Jangan boros.
Sebab saya ni pun bukan kalangan orang-orang kaya. Yang kayanya, my parents. Tapi kalau kaya pun, of course korang takkan beli barang yang murah. So eventually people have the same level of property. Faham tak? Try jelah fikir. Maksud boros saya ni pun, makanan. I can't resist them you know. Thank Allah, for giving me such body. Taklah cepat sangat naik berat badan haha. Mungkin baju jugak, perempuan en. Pray for me.

3. Starting business
Alang-alang saya ni suka baju, saya cuba buat bisnes ni. Mungkin sikit je saya dapat. Tapi, kalau kumpul banyak-banyak, okaylah jugak. Better dari takde. Tapi, ni semua kena ada modal. So saya kena kerja jugak. Duit tak jatuh dari langit ye anak-anak. Saya pun nak kena tampung diri sendiri untuk studies nanti. Or even for future. Kesian my parents, struggle so hard. Kena tampung anak-anak dorang yang banyak karenah ni. So, at least, I lessen their burden eh~

4. Create something.
Ni susah sikitlah. The spirit is there, but nothing can be done. I'm thinking of making some piece of clothes. Tapi, takde sewing machine. Mungkin saya akan buat guna tangan. Lets just see how it turned out to be. Haha. Please dont expect to much, it would really turn you down. At least I'm happy, I've achieved it, no?

5. upcoming...

Want to try, dear me? Be my guest, and share if you all does your's. I really want to know. Experience excites me, and bear in mind, I'm a very good listener. itu je.

wasalam

No comments: